MEDLEM

Seniorgolf

Seniorgolf på Jarlabanke GK

Hjärtligt välkomna åter till säsong 2024!

Är Du över 59 år och vill vara med i Seniorernas register och få utskick via mail om våra aktiviteter? Vi spelar även på andra banor. Skriv då till: levander.peter (at) gmail.com

SSO Skogberga Senior Open

21 tisdagar. Skogberga, 12 hål

7 maj startar SSO tisdagsgolfen.

Vi startar som vanligt på morgonen ungefär 8.30 och formerar oss som vi känner för.

Skillnaden i år är att vi vill redovisa resultatet med hjälp av OrderOfMerit (OoM) för att du ska kunna se hur du ligger till och kunna se detaljer för spelade omgångar, jag kommer säkert skriva något mail och berätta om omgången också.

För att detta ska fungera på ett smidigt sätt så behöver du gå in på https://mingolf.golf.se/ söka tävlingar för klubb/distrikt Jarlabanke Golfklubb klicka på länken för ex SSO omg 1 och klicka på Anmälan, välja Tee och anmäla dej.

Om du mot förmodan skulle ha glömt att anmäla dej innan du går ut så går det att göra en efteranmälan när du spelat klart.

Efter spelad omgång lämnar du in scorekortet underskrivet till tävlingsledningen (Peter Levander), som registrerar resultatet.

Om inte tävlingsledning är på plats så få du ta ett tydligt foto på scorekortet och skicka det till mej 070-3422465

Vi kommer att dela ut en fastpoängsatts till vinnaren med fallande skala till skillnad från förra året med antalspelare +1.

Nyhet: Poäng dels ut efter en fast fördelningsnyckel. Segraren får 22 poäng

2:a får 20p, 3:a 18p, 4:a 17p, 5:a 16p osv. Är det fler än 19 deltagare får resten av deltagarna 1 poäng. Segraren får alltid 22 poäng.

Vi har planerat in spel på annan bana med följande datum…

Datum           Bana

21 maj           Tjusta

11 juni           Tortuna

13 aug           Sigtuna

3 sept            Ljusterö?

17 sept          Sparren?

… så planera in dina tisdagar i sommar.För att vi ska få till ett trevligt avslut med lite  priser och blommor till podiet så behöver vi få in bidrag till detta med 130 kr per person, hoppas ni tycker det är okey.

Detta kan switchas till Peter Levander 070-3422465.

Seniorkommittén / Peter Levander

Greenfee: 250 kr för icke Skogberga-medlem eller greenfee-medlem.

Vandringspris SSO

Segrande herren får under ett år stoltsera med vandringspriset ”GUBBSTRUTTEN”. Det är en träskulptur som donerats av Leif Eek. Tävlingen har initierats av Jarl Ringfeldt.

Segrande damen får under ett år stoltsera med vandringspriset ’KÄRINGEN’. Ett pris som tillverkats och donerats av Mats Bodin 2016.

Seniorgolf

Har du frågor kring seniorgolf på Jarlabanke GK?